Ingress, sve popularnija Google-ova augumented reality igra za smartphone (u svijetu je igra čak 7 miliona ljudi), koja podrazumijeva obilazak stvarnih lokacija, okupila je do sada rekordan broj igrača na jednom mjestu: nakon brojnih sličnih Ingress okupljanja diljem svijeta, više od 2100 agenata igralo se protekle subote u Münchenu. Igrači su svrstani u dvije frakcije, Enlightened i Resistance, te se bore za prevlast nad istim portalima, a pobjedu je na okupljanju pozvanom Helios uvjerljivo odnijela frakcija Resistance.
Inače se Ingress u slobodnoj formi igra diljem svijeta, svakodnevno, po brojnim mjestima i gradovima: igrači je sami šire jer prijavljuju zanimljive lokacije koje na zaslonu mobitela izgledaju kao portali u sivoj (neutralni), zelenoj (Enlightened) ili plavoj (Resistance) boji. Donedavno je Ingress bio dostupan samo za Android, no odnedavno se aplikacija može skinuti i za iPhone. U Hrvatskoj Ingress, prema okvirnim procjenama, igra oko 500 ljudi, od kojih je tridesetak išlo protekli vikend u München. Jedna od najboljih ekipa na Heliosu bio je i hrvatsko-talijanski Enlightened tim.
Istovremeno se u njemačkom se gradu održavao popularan sajam pive, Oktoberfest, no agenti dviju frakcija, Enlightened (zeleni) i Resistance (plavi), razbacali su se po ulicama u dobro organiziranim i vođenim timovima kako bi osvajali virtualne portale koji lokacijom prate zanimljiva mjesta u gradu, od povijesne i/ili javne važnosti.
Ovo impresivno događanje organizirala je Anne Beuttenmüller koja radi za Googleov Niantic Labs koji su autori ove igre. - Trebala su mi tri mjeseca da isplaniram i organiziram Helios. Moji glavni zadaci su da odredim državu, grad u kojemu će se odvijati sljedeći event, zatim da sredim brojne dozvole koje su neophodne za tako veliko okupljanje. Nakon toga kreće pripremanje ruta, klastera i planiranje važnih portala koje će agenti u timovima obići i osvajati - priča Anne. - Tu je i komunikacija s lokalnim agentima, igračima, s kojima se moram dogovoriti oko toga koje je lokacije, odnosno portale najbolje izabrati, a nakon toga idu brojni drugi detalji kako bi događanje proteklo bez problema - .
Sponzori? Ipak je 2000 ljudi na jednom mjestu, koji vole tehnikalije, imaju super mobitele, eksterne baterije, dobre tenisice za hodanje, pokoji modni dodatak u boji svoje frakcije, odlična ekonomska računica! - Ne, nemamo sponzore, već smo kao partnera imali Vodafone koji je prodavao SIM kartice za strane igrače - . Anomalija, kako u Nianticu zovu ovakva događanja, uskoro će se desiti u Brusselsu i u Salt Lake Cityju.
Kako se biraju gradovi? Random. Naime, već je i Zagreb bio na popisu, u Hrvatskoj se igralo 15. ožujka ove godine, kad se na Zrinjevcu okupilo oko 300 ljudi. Među njima je bilo dosta stranaca iz Slovenije, Srbije, Italije, Austrije, Francuske…
Zanimljivost ove igre je da je posebno voli populacija 30+ godina jer se igrač mora kretati po gradu (klinci se uglavnom vole igrati kod kuće za kompjuterom), mora imati dostupan internet, neki bolji smartphone, GPS... Dodatni bonus za one koji vole kretanje kako bi dobro upoznali grad u kojem žive!
Foto: Google Niantic Labs