- Tehnologije poput 3D printanja promijenit će lice mode - ističe pionir na ovom području, američki dizajner Francis Bitonti koji je haljinu isprintao i za Ditu von Teese. Bitonti, arhitekt po struci, fokusirao se na stvaranje odjevnih predmeta i modnih dodataka isključivo kroz nove načine izražavanja i oblikovanja, te tvrdi da je redizajnirao ne samo odjeću, već i materijale, te načine distribucije i produkcije.
- Ne želim tehnologije koje su integrirane u moje tijelo, već odjeću i modne dodatke koji će mi omogućiti novu slobodu, da se osjećam bolje nego ikad prije. Još uvijek mi se čini da svijet mode nije prihvatio tehnologije na smislen način. Da, neki brendovi stvaraju pametnu odjeću, no još uvijek nije to to, još uvijek tehnologije nisu promijenile viđenje odjeće svakodnevnog čovjeka. Bilo bi dobro da prije nego krenemo s time, nove načine proizvodnje sagledamo kao glavne i prve, kao jedan novi umjetnički medij, a ne samo za doradu i optimizaciju. Sve je to povezano sa svijetom softwera, koji još uvijek nije dovoljno usavršen za područje mode. Vjerujem da kad se to dogodi, da je sljedeći korak modna revolucija koja će najednom imati dostupne još jeftinije i inovativnije načine proizvodnje odjeće i svega što ide uz to… - .
- Vjerujem da je novo digitalno doba važno poput otkrića vatre ili kotača, ima tu snagu da promijeni svijet u potpunosti, zapravo promjene se dešavaju već neko vrijeme i svi smo ih svjesni. Općenito smatram da današnji brendovi imaju zastarjelu politiku, jer danas se traži co-dizajn i sve se vrti oko individualizacije. A oni njeguju ekskluzivnost i tu jednu zatvorenu formu. To je baza njihovih brendova. Mnogi će se dakle trebati mijenjati u samom bazi - .
- Živimo u demokratično doba i 3D printeri omogućavaju svakome da stvara, mnogima će to biti alat da postanu pravi umjetnici. No, što se dešava kad veliki brendovi i modne kuće izgube vjernu publiku koja se okreće novim sve prisutnijim tehnologijama, naročito kad se 3D printeri počnu pojavljivati posvuda… Naravno, ne ovih dana, ali uskoro, a veliki su brendovi tromi, sistem je kompleksan pa se sporo prilagođava, tako da je činjenica da im nije ostalo mnogo vremena da poduzmu nešto i krenu u modernizaciju imidža, suradnju i otvorenost prema novom dobu - .
Dizajneri imaju moć, oni mogu promijeniti način na koji mi doživljavamo stvarnost. Način na koji razmišljamo. - Smatram da ne bi bilo dobro da tehnologija doslovno naseljava naše tijelo kroz odjeću, već da je iskoristimo za kreiranje odjeće koja će onda biti pametna kroz tkanine i materijale. Da se što bolje prilagođava našem tijelu, kretanju, pokretu… Kad gledam futurističke filmove vidim ljude koji hodaju utegnuti u kombinezone s lampcama. To nije to. Trebamo na sofisticirani način prigrliti tehnologije kako bi bile u službi nama a ne mi njima - zaključuje Francis Bitonti.