DIOR @ Pariz // 5 važnih činjenica o njegovoj GENIJALNOJ izložbi

    Modna povjesničarka Florence Müller otkrila je povodom današnjeg otvorenja retrospektivne izložbe Christian Dior, Designer of Dreams, u pariškom Musée des Arts Décoratifs, zanimljive činjenice o ovom genijalcu koji zapravo nije htio biti revolucionaran. A tako je sve počelo, i još uvijek traje.

     DIOR ENSEMBLE SHEHERAZADE CREDITS PHOTO NICHOLAS ALAN COPE
    Christian Dior Haute Couture, Junon dress, 1949


    1. On zapravo nije htio napraviti modnu revoluciju, već je gledao unatrag. Njegova New Look revija, održana 12. veljače 1947., bila je povratak nježnosti, ženstvenosti, htio je vratiti sve te pomalo zaboravljene vrijednosti nakon dva svjetska rata i doba Charlestona, htio je ženama ponovno podariti široke haljine, raskošne teksture i ostvariti njihove modne snove.

     

    DIOR ENSEMBLE SHEHERAZADE CREDITS PHOTO NICHOLAS ALAN COPE
    Christian Dior Haute Couture, Opéra Bouffe dress, 1956


    2. Designer of Dreams je najveća Dior retrospektiva dosad i prva u Francuskoj u posljednjih 30 godina. Redoslijed je kronološki, predstavlja izmjenu stilova u ovoj i sada prestižnoj kući. Stavljena je u kontekst kulture i mode te socioloških prilika i zbivanja.

     

    DIOR ENSEMBLE SHEHERAZADE CREDITS PHOTO NICHOLAS ALAN COPE
    Christian Dior Haute Couture by John Galliano, Shéhérazade ensemble, Spring 1998

     

    3. Modni su dizajneri često smatrani površnima, no oni se ujedno često referiraju na svijet kulture koji ih okružuje, to dvoje povezano je – ističe Florence, koja je zajedno s direktorom muzeja, Olivierom Gabetom osmislila i postavila izložbu. – Cilj je izložbe i dokazati kako je moda snažno povezana sa svijetom umjetnosti. Važno je dokazati da moda nije „lagana“ i trivijalna - .

    DIOR ENSEMBLE SHEHERAZADE CREDITS PHOTO NICHOLAS ALAN COPE
    Christian Dior Haute Couture by Maria Grazia Chiuri, Essence d’herbier dress, Spring 2017


    4. Kroz prostorije nas vodi odjeća, no tu su postavljeni i modni dodaci, koji dokazuju kako je Dior imao cjelokupnu viziju stylinga, što je u ono doba bila čista rijetkost. Na nekima od zidova vise radovi Moneta, Renoira i ostalih umjetnika, vidi se poveznica između haljina i poteza kistom, što potvrđuje povezanost mode i umjetnosti. Odjeća je ovdje u širem kontekstu, povijesni aspekti daju joj veći, značajan okvir.

    DIOR ENSEMBLE SHEHERAZADE CREDITS PHOTO NICHOLAS ALAN COPE
    Christian Dior Haute Couture by Raf Simons, Fall 2012


    5. Osim Diora, za njegovo su ime kasnije radili i autori: Yves Saint Laurent, Marc Bohan, Gianfranco Ferré, John Galliano, Raf Simons. Sada je šefica Maria Grazia Chiuri – kreacije svih tih autora koji su oblikovali povijest brenda zastupljene su na ovoj veličanstvenoj izložbi.

    Photo: Nicholas Alan Cope / Courtesy of Christian Dior

     

    DIOR ENSEMBLE SHEHERAZADE CREDITS PHOTO NICHOLAS ALAN COPE

     

    Christian Dior Haute Couture by Yves Saint Laurent, Bonne Conduite dress, Spring 1958

    DIOR ENSEMBLE SHEHERAZADE CREDITS PHOTO NICHOLAS ALAN COPE

     

    Christian Dior Haute Couture by Gianfranco Ferré, Palladio dress, 1992

    DIOR ENSEMBLE SHEHERAZADE CREDITS PHOTO NICHOLAS ALAN COPE
    Christian Dior Haute Couture, Bar suit, 1947