Jadran film je u periodu 1960-ih do 1990-ih bio jedan od najvećih i najpoznatijih filmskih studija u srednjoj Europi. U tom razdoblju u studiju u zagrebačkoj Dubravi snimljeno je oko 145 međunarodnih koprodukcija i 124 domaća filma (tu je snimljen i Winnetou, 1962. godine), kaže Wikipedija. Iako danas Jadran film nije ni sjena onoga što se tamo dešavalo prošloga stoljeća, ipak su sinoć neki od dizajnera na Cro A Porteru pošteno uzdrmali artističke duhove i podigli prašinu - Zigman je na okrugloj rotirajućoj sceni pokazao fantastičan gotovo kostimografski uradak o Japanu i geishama, Twinsi su nas odveli na Divlji Zapad (u Jadran filmu u doba njegova procvata impozantne su bile kulise mnogih gradova, među njima i onih s Divljeg Zapada), Jelena Holec vratila nas je u secesiju, Ana Brajković @ Nebo pozvala u svoj čaroban proljetni vrt, a Jet Lag nam priuštile boravak u Londonu!
Zigman
Ima smisla ovo putovanje jer scena koja je obilježila ovosezonsko izdanje Cro A Portera naprosto poziva dizajnera, a i publiku, na svojevrstan teatar. Atmosfera je više kazališna, autor je pozvan da, osim kreacijama koje imaju razrađenu priču, pokaže u kojem je filmu i da koreografijom, glumom modela, svjetlom, glazbom osmisli pravu formulu. I pista ima sličnu energiju, no izuzeće klasične trake za hodanje i postavljanje koncentrirane mega scene ipak pružaju gledatelju jednu drugačiju dramsku snagu.
Zigman
Nije ni čudo da je Zigman oduševio - autor potpisuje brojne kostimografije, njegov je rad teatralan bio i prije nego je kročio u tu modno-umjetničku sferu, pa je svaka revija samo nastavak njegove odlične drame. Naime, jedna od karakteristika iskusnih i talentiranih dizajnera je da ispričaju inspiraciju na način da svi shvatimo poruku, da pritom inovativno koristi specifične elemente neke kulture, razdoblja, stila… (ovoga puta riječ je o Japanu i geishama), ali da pritom ostane vjeran sebi. Dakle, itekako prekrasni i kreativni kostimi nosili su Zigmanov pečat, a način na koji je secirao kimono otkriva da ovaj autor i dalje raste, otkriva nove destinacije i definitivno putuje kroz svijet kulture odijevanja. - Uključivanje kazališnog segmenta u svijet mode oduvijek me zanimalo. Ljudi oko mene to su primjećivali i često mi govorili: mjesto ti je u kazalištu - izjavio je davno u jednom od intervjua Zigman. Za operu Šuma Striborova i balet Carmina Burana bio je nominiran za Nagradu hrvatskog glumišta 2011. i 2013. godine u kategoriji Najbolja kazališna kostimografija - drama, opera ili balet.
Twins
Nakon prekrasnog Istoka, posjetili smo zapad, i to onaj divlji, jer Twinsi Damir Begović i Domagoj Štimac pomirili su u svojim kreacijama Indijance i Kauboje, pa je njihova energična kolekcija na samom početku izašla iz vatre i pretvorila se u pravi show. Oni također znaju čemu služi stage. Zašto ne bi kaubojski šešir imao pero? Prirodni materijali i boje, zavodljive kombinacije indijanskih haljina, bijelih košulja, suknji s resicama i tribal šminke potvrđuju da Twinsi znaju kako napraviti ekspresivnu kolekciju s izazovnim vremenskim i sociološkim okvirom.
Nebo
Ana Brajković odvela nas je u vrt - riječ je bila o lepršavim haljinama jednostavne plisirane forme, njezine su nimfe lelujale scenom poput nekih nestvarnih bića u svili. Naime, sve haljine napravljene su od te delikatne tkanine, očito je to postalo čim su se manekenke počele kretati, vrtjeti, sve je opisivalo jedan apsolutno romantičan svijet nježnosti. Tome je u prilog išao i početak revije: drvena ljuljačka ukrašena cvijećem spuštena je s ekstremno visokog stropa i na njemu se našla jedna dobra eterična vila…
Jelena Holec
- Inspirirana sam Secesijom, rekla nam je prije revije Jelena Holec, odlična mlada autorica koja je završila TTF i nedavno predstavila kolekciju na osječkom Fashion Incubatoru. Kod nje ćete se zapitati što je uzorak, a što oblik, jer njezin print inspiriran prirodom, ornamentikom i profinjenom zakrivljenošću (pravila Secesije, kraj 19. st.) prati siluetu, naglašava je na strateškim mjestima i kreira jednu novu, inovativnu formu. Džep je kod nje oblik koji vodi zaokruženi život, a haljine, jakne i košulje imaju detalje koji podsjećaju na skrivene dijelove. Može se u njih gurnuti ruka, ali ponekad to postaje senzualna, mekana skulptura.
Jet Lag
Jet Lag donosi još jedno putovanje - London je njihova omiljena destinacija. Kao i mnogih drugih! S Big Benom u pozadini, stageom su marširali stražarice i stražari Buckinghamske palače plus kralj i kraljica, odjeveni u cool haljine, traper, karirano, urbane odore, komade koji sugeriraju odličan eklektičan street-style. Jasmina Arnautović i Maja Virgej imaju iskustva na revijama, znaju kako dočarati priču, i svaki put uzimaju temu i obrađuju je u svom specifičnom stilu, osmišljavaju stilističke dodatke – ovoga puta to su bile kvazi dokoljenke sa špicom iznad koljena, od sjajne eko kože. Buntovni touch kolekciji koja ima i romantičarske suknje, kontrasti koji se ipak vole i fino nadopunjuju.
Zigman
Zigman
Zigman
Zigman
Twins
Twins
Twins
Twins
Jelena Holec
Jelena Holec
Jelena Holec
Jelena Holec
Jet Lag
Jet Lag
Jet Lag
Jet Lag
Nebo
Nebo
Nebo