Ovogodišnji US Open pokazuje kako teniski turnir može funkcionirati i kao modna pozornica. Rasprave o stilu igrača počele su još prije prvog servisa, pretvarajući završni Grand Slam sezone u kulturni događaj koji prelazi granice sporta. Ono što je nekoć bila čista uniforma, danas je vizualna strategija, dio dugog kontinuiteta u kojem se moda i sport spajaju u narativ moći, identiteta i statusa.
foto: Instagram
Naomi Osaka i nasljeđe ukrasa
Povijesno gledano, ukrašavanje teniske odjeće imalo je svoje skromne početke u detaljima bijelih haljina i suknji na Wimbledonu (gdje se i danas nosi bijela). Naomi Osaka u New Yorku radi suprotan potez: jarko crvena Nike kombinacija s kristalima i cvjetnim ukrasima za kosu ulazi u prostor spektakla, gotovo kazališne kostimografije. Kako bi se pripremila za igru, mora prvo sa sebe skinut svašta, pa i instalaciju s kose. Često Naomi to radi, ima kreativan, zabavan odnos prema odijevanju na terenu.
WIMBLEDON TENIS LIFESTYLE # jagode, asevi i trava koja nikad ne spava
foto: Instagramfoto: Instagram
Dodaje tome i personalizirani Labubu, predmet koji prelazi iz sportskog konteksta u viralni fenomen. U njezinim outfitima jasno se prepoznaje estetika prijelaza od funkcionalne sportske opreme prema simbolici suvremene pop-kulture.
Lacoste i reinterpretacija baštine za Novaka Đokovića
Lacosteova intervencija na logotipu, krokodil pretvoren u kozu, aluzija na status Novaka Đokovića kao najvećeg svih vremena, podsjeća na dugu povijest logotipa u sportu. René Lacoste, osnivač brenda, već je tridesetih godina 20. stoljeća pretvorio osobni nadimak u simbolički znak. Nova transformacija, osam desetljeća kasnije, svjesno se nadovezuje na tu povijesnu liniju, a ekskluzivna jakna Pelagije Kolotouros s kartom Slam turnira ponovno spaja geografiju, sport i estetiku u jednu povijesnu cjelinu.
Carlos Alcaraz i baština Rafaela Nadala
Alcaraz, nasljednik Nadala, ne bira slučajno bordo. Nadal je tu boju nosio 2022., a Nike sada Alcarazu daje modernu varijantu bez rukava. Riječ je o povijesnom kontinuitetu: reinterpretacija Nadalove borbene ikonografije, ali i svojevrsno krojenje nove slike španjolske teniske moći.
Poveznica s nogometnim dresovima T90 podsjeća na estetiku ranih 2000-ih i još jednom potvrđuje kako se sportska moda razvija ciklički, uvijek u dijalogu s vlastitom prošlošću.
Jannik Sinner i vizualna dosljednost
Za razliku od povremenih stilskih eksperimenata, Sinner gradi povijest vlastite boje. Narančasta koju nosi nije tek estetski izbor, nego vizualni potpis, oblik prepoznatljivosti koji podsjeća na ono što je Björn Borg učinio sa svojim Fila setovima sedamdesetih.
U sportu gdje se identitet često briše uniformnošću, Sinnerova dosljedna paleta postaje povijesni znak, kontinuitet, autoritet i kontrola slike svjetskog broja jedan.
Širenje modnog ekosustava
Jack Draper s minimalističkim Vuori izdanjem i Jasmine Paolini s glossy ASICS kombinacijom pokazuju različite puteve reinterpretacije sportske odjeće. Paolini u crnom sjaju evocira povijesne trenutke kada je tenis zakoračio u modnu avangardu, podsjećajući na Yohjija Yamamota i njegov Y-3 projekt, koji se i sada pojavljuje kroz outfite Jessice Pegule i Stefana Tsitsipasa.
Kontekst US Opena jasno pokazuje: tenis nije samo sport, već poslovni i kulturni sustav u kojem odjeća postaje povijesni dokument trenutka. Teren je pozornica, a ulazak sportaša pretvara se u modnu reviju na kojoj se brendovi natječu u demonstraciji tehnologije materijala i dizajna koji naglašava dinamiku.
Uniforma se pretvara u kostim, logotip u manifest, a boja u vizualni potpis. Svaka generacija dodaje novi sloj, od klasične bijele teniske estetike, preko kolorističkih eksplozija osamdesetih, pa do današnjih viralnih outfita.
FISHERMANCORE spaja tehničko i romantično - zaštitu od vlage i kiše s imaginacijom mora, luka i ribarskih sela.
V&A museum LONDON story # 5000 godina ljudske kreativnosti u gotovo svim medijima