PRLJAVŠTINA KAO POETIKA # londonska izložba "DIRTY LOOKS" i potraga za ljepotom raspadanja iz koje se stvara novi život

    Na najnovijoj izložbi u londonskom Barbicanu, „Dirty Looks“, prikazano je 120 predmeta koji prkose pojmu čistoće, urednosti i perfekcionizma. Od haljina zakopanih u obalama Temze do tkanina izvađenih iz močvare, izložba propituje što znači stvarati ljepotu iz raspadanja.

    SnapInsta.to 553325591 18530930677018471 5725684278913083816 n

    Kustosi Karen Van Godtsenhoven i Jon Astbury naglašavaju kako su dizajneri od 1970-ih svjesno koristili prljavštinu i trošnost da bi kritizirali industrijski ritam brze mode. Prljavština, umjesto da označi kraj nečega, u njihovim je rukama postala početak, znak procesa, sjećanja i vremena.

    Estetika raspadanja i zanat stvaranja

    „Ova izložba govori o modi kao duboko materijalnoj praksi,“ ističe Astbury, pokazujući na zidove galerije obložene grubim, nebijeljenim platnom. „Moda se danas konzumira kroz sliku, sve je glatko i mehaničko. Ovo je podsjetnik na zanat, na ljudsku ruku.“

    SnapInsta.to 552972846 18530930722018471 8235834795420122467 n

    U središtu postava nalaze se poetski radovi Husseina Chalayana, čiji je opus obilježen procesima zakapanja i iskopavanja tkanine. Njegova legendarna kolekcija The Tangent Flows (1993.) polazi od ideje da odjeća, kada prođe kroz raspadanje, stječe novo značenje – postaje arheološki zapis o tijelu i vremenu.

     

     

    Astbury otkriva kako je jedan od ranih naslova izložbe bio Nostalgia of Mud, pojam koji označava povratak sirovom, prirodnom i arhaičnom. „To je ono što su McQueen i McLaren zvali povratkom zemlji, osjećaj da u trošnosti ima nečeg istinitog,“ objašnjava kustos.

    RASPAD LJEPOTE # dekonstrukcija, pobuna i estetika neurednog # from KAWAKUBO to DEMNA

    Dekor raspada: prostor koji diše nesavršenstvom

    Scenografiju potpisuje Studio Dennis Vanderbroeck, koji je osmislio prostor u kojem bijeli kubus galerije doslovno „puca“: zidovi su ispucali, žbuka otpada, postamenti su oštećeni. Nema digitalnih projekcija, nema buke, samo materijalnost.

     

     

    Jedan od najkrhkijih eksponata, čipkasta haljina iz kolekcije „Highland Rape“ Alexandera McQueena (A/W 1995), izložen je u staklenoj vitrini jer je previše delikatan za lutku. Njezin lomljivi tekstil, gotovo fosiliziran, podsjeća da i najprogresivniji trenutci mode s vremenom postaju artefakti.

    SnapInsta.to 553448696 18530930767018471 5516572330118777542 n

    „Mnogi od ovih komada mogli bi se doslovno raspasti,“ kaže Van Godtsenhoven. „Kod Chalayana, tkanina je gotovo okamenjena, ali zemlja se i dalje otresa. To je ljepota propadanja, privremena, ali istinita.“

    Nove generacije: od srama do biološke ljepote

    Donji dio galerije posvećen je mladim autorima poput Alice Potts, koja radi s biološkim materijalima. U jednom radu, haljinu Madam Grès tretira otopinom stvorenom od vlastitog znoja, propitujući granice između tijela i tkanine, čistoće i srama.

    Solitude Studios rekonstruira svoju kolekciju Before The Orgy kao močvarnu instalaciju s lebdećim komadima odjeće, aluziju na Baudrillardovu ideju o „orgiji potrošnje“ i pitanju što ostaje nakon nje.

    SnapInsta.to 553365226 18530930776018471 4101335533524977729 n

    U završnom dijelu, rad Paola Carzane tvori oltar od zgužvane tkanine u tonovima zemlje, rabarbare i okera, materijalni spomenik ranjivosti i preobrazbi.

    Kao što zaključuju kustosi, „ovo nije estetika očaja, nego vjerovanje u mogućnost transformacije u to da se kreativnost može roditi iz raspadanja.“

    FOTO: INSTAGRAM

    Ljepota koja traje # INEZ STRODEL i tri generacije otkrivanja dragocjenosti u srcu Amsterdama

    Kako PRADA tumači antropologiju luksuza # između povijesti, kreativnosti i ljudske potrebe za simbolima