U svijetu luksuza sve je očitiji pomak s pukog posjedovanja predmeta prema iskustvu, kontekstu i simbolici koju taj predmet nosi. Brendovi više ne prodaju samo proizvod, već čitav sustav vrijednosti, povijesti i identiteta.
Ovaj trend vidljiv je i u nedavnoj prodaji luksuznog draguljarskog brenda Fabergé, najpoznatijeg po svojim legendarnim ruskih carskim jajima optočenim draguljima, koji je za 50 milijuna eura prešao u vlasništvo američkog tehnološkog investitora Sergeja Mosunova i njegove tvrtke SMG Capital.
Prema dogovoru, Mosunov će odmah isplatiti 45 milijuna eura, a preostalih pet u obliku sukcesivnih isplata kroz tantijeme.
Brend Fabergé ostaje usmjeren na nakit, satove i ekskluzivne dekorativne predmete, a novi vlasnici najavljuju jačanje globalne prisutnosti i daljnje pozicioniranje u segmentu vrhunskog luksuza.
Fabergéova priča započinje 1885. godine kada je car Aleksandar III. naručio prvo Uskrsno jaje od draguljara Petra Carla Fabergéa kao poklon svojoj supruzi, carici Mariji Fjodorovnoj.
Prvo kokošje jaje ili Okićeno kokošje jaje (Jeweled Hen egg) carsko je Fabergéovo jaje. Bilo je prvo u nizu od više od pedeset takvih dragocjenih jaja izrađenih pod nadzorom Petra Carla Fabergéa za rusku carsku obitelj. Dostavljeno je caru Aleksandru III., koji ga je 1885. godine poklonio svojoj supruzi Mariji Fjodorovnoj. Carica je bila toliko oduševljena da je Aleksandar III. ubrzo dao Fabergéu stalnu narudžbu da svake Uskrse izradi novo jaje za njegovu suprugu, s jedinim uvjetom da svako bude jedinstveno i da u sebi sadrži neku vrstu „iznenađenja“. Ovo se posebno jaje danas nalazi u stalnom postavu Muzeja Fabergé u Sankt Peterburgu u Rusiji.
Taj predmet, inicijalno zamišljen da skriva dijamantni prsten, na kraju je sadržavao vrijedan rubinski privjesak, a s njim i tradiciju koja će trajati više od tri desetljeća. Tijekom tog razdoblja izrađeno je ukupno 50 carskih jaja, svako s jedinstvenim skrivenim iznenađenjem, simbolizirajući spoj vrhunskog umijeća, luksuza i osobne priče.
CIRCE IRASEMA za harmoniju i ljepotu # umjetnica radi u drvu te kombinira kozmetičke proizvode sjenila, rumenila... s klasičnim slikarskim tehnikama poput gvaša i akrila
FOTO: https://www.faberge.com/
Ta kolekcija nije bila samo dragocjen niz predmeta; ona je utjelovila vrhunac europske dekorativne umjetnosti s kraja 19. i početka 20. stoljeća te postala neizbrisivo povezana s tragičnim krajem dinastije Romanov. Danas su originalna Fabergéova jaja među najtraženijim kolekcionarskim predmetima na svijetu, a sama marka nosi reputaciju nasljeđa koje spaja Rusiju, Francusku, Englesku i Sjedinjene Države.
Današnji luksuz sve manje se definira isključivo materijalnom vrijednošću.
Ono što kupci traže jest priča, narativ koji povezuje predmet s određenim povijesnim, kulturnim i estetskim okvirom. Fabergé u tom smislu nije samo proizvođač nakita, nego čuvar jednog specifičnog kulturnog nasljeđa koje se proteže kroz više država i epoha.
Ovakve akvizicije pokazuju kako se luksuzno tržište mijenja
U vremenu kada se klasični segmenti luksuza, poput mode ili nakita, suočavaju s globalnim ekonomskim nesigurnostima, ulaganje u brendove s duboko ukorijenjenom poviješću postaje strateški potez. Haute heritage sada stoji uz bok haute couture, a vrijednost takvih brendova ne leži samo u njihovim proizvodima, nego i u njihovoj moći da evociraju cijeli svijet značenja.
Fabergé je tako, više od stoljeća nakon svojih prvih carskih jaja, i dalje simbol luksuza koji je više od samog predmeta, on se multiplicira u priči, simbolici i kulturnoj težini koju nosi.