ANDRE AGASSI i revolucija teniske estetike # od neona do minimalizma, od pobune do identiteta

    Danas gledamo sve te uspješne sportaše kako ulaze na teren s raznim dodacima, cvijećem, pa i krznenom futrolom za reket (Venus Williams), no jednom liku treba odati počast, kad je riječ o izgledu na teniskom terenu. On je otvorio put tim stilskim eksperimentima i modnom buntu na teniskom terenu.

     SnapInsta.to 475678105 18059986546944193 4892461850529907277 n

    foto: Nike / Agassi

    Andre Agassi osvojio je osam Grand Slam naslova: četiri Australian Opena (1995., 2000., 2001. i 2003.), jedan French Open (1999.), jedan Wimbledon (1992.) i dva US Opena (1994. i 1999.).

     

     

    Andre Agassi ostaje figura koja je u povijest ušla ne samo kao vrhunski tenisač, već i kao stilski revolucionar. On je bio taj koji je poremetio dotadašnji strogi odnos tenisa prema odjeći. Njegova karijera nije tek priča o sportskim uspjesima, nego i o putovanju identiteta, ispisanom kroz frizure, odjevne eksperimente i modne suradnje. 

    TENIS kao stilska i VIZUALNA avantura # US OPEN i definicija modne pozornice u okviru sporta

    Kasne 1980-e: bunt protiv bijele tradicije

    Na turneju ATP-a ulazi kao osamnaestogodišnjak s fudbalerkom i odjećom koja prkosi svim kodovima.

     

     

    Legendarni traper-shorts s US Opena 1988. postali su simbol njegove estetske pobune. Agassi je izgledao kao križanac rock zvijezde i surferskog buntovnika, čime je na teniski teren donio duh ulice i pop-kulture.

     

     

    Neon era (1990–1992): „Image is Everything“

    Suradnja s Nikeom donosi eksploziju neonskih boja, geometrijskih uzoraka i futurističkih krojeva.

     

     

    Outfit s fuksija tajicama i crnim topom na Australian Openu 1990. ušao je u povijest.

     

     

    U tom razdoblju Agassi postaje utjelovljenje slogana „Image is Everything“. Moda prestaje biti dodatak sportu i postaje integralni dio njegove javne osobnosti. Bio je poput rock zvijezde koja ulazi na teren kao na scenu. 

    Jedino je, naravno, na Wimbledonu nosio bijelo, no zato su tu bile neon žute naočale. 

     

     

    WIMBLEDON TENIS LIFESTYLE # jagode, asevi i trava koja nikad ne spava

     

    1995: Brijanje glave i nova zrelost

    Kada je obrijao glavu, nakon što je priznao da je dugo nosio periku, simbolički je prekinuo s prošlošću. Stil mu postaje smireniji, iako i dalje osoban: razni krojevi, tamnije palete, sportske naočale. To je trenutak prijelaza u zrelost, kako u igri, tako i u životu.

     

     

    Kasne 1990-e: povratak kroz disciplinu

    U razdoblju sportskih uspona i padova, Agassijev vizualni jezik smiruje se.

     

     

    Neon nestaje, no ostaju bandane, personalizirane tenisice i oprema u kojoj performans susreće identitet. Trijumf na Roland Garrosu 1999., kojim je dovršio karijeru Grand Slama, označava i estetski pomak: teatralnost zamjenjuje unutarnja čvrstoća.

     

     

    Od 2000-ih do umirovljenja (2006): afirmacija umjesto provokacije

    Posljednje godine karijere obilježene su profinjenim minimalizmom. Nike dizajnira funkcionalne, ergonomske, gotovo asketske outfite u crnoj, bijeloj i tamnoplavoj, s tek suptilnim neonskim detaljima kao tihim odjecima prošlosti.

    SnapInsta.to 10387928 1427142914214704 1219472454 n

    Bandane i tenisice: vizualni totemi

    Bandana, prisutna gotovo kroz cijelu karijeru, pretvara se iz simbola pobune u simbol kontinuiteta, vizualni totem koji ga prati do kraja.

    Njegove tenisice, posebno modeli Air Tech Challenge III (1990) i Air Tech Challenge II “Hot Lava” (1991), koje su dizajnirali Tinker Hatfielda i Wilson Smith, ostale su trajni artefakti kulture neona i sportske estetike 1990-ih.

     

     

    Oproštaj i nasljeđe

    Na US Openu 2006., pri najavi umirovljenja, Agassi izlazi u bijelom outfitu s tek diskretnim crnim crtama. Oprost koji je bio tih, snažan i elegantan, poput udarca koji klizi po liniji. Nakon povlačenja, Agassi ostaje referenca: pokazao je da sportaš može preoblikovati vizualni identitet sporta, te da stil, baš kao i igra, prolazi kroz faze sazrijevanja.

     

     

    Ako današnji sportaši s lakoćom spajaju sportsku opremu i osobni identitet, to duguju i njemu. Agassi je dokazao da vizualni identitet može evoluirati od neonskog spektakla do minimalističke elegancije, a da pritom nikada ne izda samoga sebe.

    LONDON u 4 dana # muzeji umjetnosti i znanosti, Buckingham palace, Hyde Park, Wimbledon, charity shops, Harrods...

    RED PHONE BOOTH # LONDON CALLING: priča o dizajnerskoj ikoni