Tema ovogodišnjeg DIPMOD-a bile su - Mora i okolni prostor te Moda i sjećanja, a na reviji u Francuskom paviljonu predstavili su se Vicko Racetin (pobjednik), Alison Ivašić, Dora Busak, Jelena Obadić i Ana Majdandžić.
Vicko Racetin, pobjednička kolekcija prema stručnom žiriju - Jakov Baričić, Mihaela Brajković, Jasminka Končić, Marija Kulušić, Ana Nikačević
Generalno, prevladavaju sjećanja na djetinjstvo, odnosno ljude koji su ih obilježili. Dizajneri su se prisjetili vlastite povijesti, prošlosti svoje obitelji, oživjeli su je kroz kreacije, krojeve, ideje, materijale, kombinacije boja i motiva. No, tu je i arhitektura kao inspiracija, ali i razni karakteri i osobnosti. Divno su to pretvorili u teme svojih kolekcija, nadogradili ručno rađenim detaljima i intervencijama, uz vodstvo prof. art. dr. sc. Jasminke Končić s TTF-a, koja je ujedno kreativna direktorica događanja.
Osim njih, predstavili su se i mlađi kolege, s prve godine diplomskog studija.
Foto: Zvonimir Ferina
VICKO RASETIN - sjećanje na djeda, odrastanje na moru i pecanje
- Kolekcija je podijeljena u dva djela, jedan dio odnosi se na moje strahove, unutarnje misli i anksioznost, dok je drugi sjećanje na mog djeda, pecanje i odrastanje na moru. Tu sam koristio tehnike heklanja i pletenja, kao inspiraciju ribarskim mrežama - rekao je Vicko.
Zanimljiva je igra raznih modnih silueta, predimenzioniranih i standardnih, kao kreativna priča odjeće djeda i unuka.
Značajnim tonovima, aplikacijama detalja s udice i velikim pletivima, autor donosi modernu verziju sjećanja na lijepe emocije odrastanja i dječjeg pogleda na svijet.
DORA BUSAK - reinterpretacija mamine odjeće sa starih fotografija
- Kolekcija je posveta mami, reinterpretirala sam njezinu odjeću s obiteljskih fotografija iz osamdesetih. Doslovno sam radila krojeve, no sve skupa djeluje suvremenije, modernije. Teme su volani, boje, plise, velika ramena, power dressing - izjavila je Dora.
Kolekcija Oslonac donosi interpretaciju odjeće mame koja je u 80-tima i sama bila dizajnerica.
Obiteljski albumi poslužili su autorici da osmisli novi vid kreacija te elemente poput volana, plisea i bisera koristi kao ultimativni način ukrašavanja te da ih dodatno naglasi kroz siluetu.
Ramena su moćna, no omekšana sitnim naborima koji evociraju vrijeme glamura i raskoši.
ALISON IVAŠIĆ - počast svojoj prabaki, pradjedu i svim pojedincima koji su obavljali težak rad u rudnicima kako bi preživjeli
- Kolekcija KOVARI je diplomska kolekcija nastala kao rezultat rada pod nazivom - “Antimodni elementi radničke odjeće rudara Labinštine u oblikovanju kolekcije modne odjeće”. Sam naziv kovari, znači rudari, imena nastalog od tal. cava što označava rudnik - izjavila je autorica.
Sama ideja proizašla je iz grada u kojemu je Alison odrasla, Kršana, koji se nalazi nedaleko od nekadašnjeg rudarskog grada Labina u Istri.
- Budući da je rudarska industrija imala ključnu ulogu u oblikovanju labinske kulture i identiteta, odlučila sam dublje istražiti tu temu i kroz svoj rad istaknuti značaj antimodnog odijevanja, vrijednosti rudarske baštine te dati počast svojoj prabaki, pradjedu i svim pojedincima koji su obavljali težak rad u rudnicima kako bi preživjeli - .
Autorica je iskoristila vlastitu povijest, identitet mjesta i životne okolnosti vlastitih predaka kako bi oživjela ne samo ideju na tradiciju, već premjestila uniforme u moderno doba te ih predstavila 'umivene' suvremenim izričajem. Naime, kreacije su nosive, postale su pret-a-porter, a notu inovacije i originalnosti daju im upravo ti elementi - grafički simboli i elementi koji ovdje imaju estetsku ulogu.
JELENA OBADIĆ - odjevni predmet je poput nastambe u kojoj tijelo stanuje
Usporedivši odjeću i arhitekturu, autorica donosi u kolekciji De-Forme ima viziju zaštite tijela.
- Odjeća i arhitektura imaju toliko toga zajedničkog, oboje moraju imati dobru konstrukciju da bi odradili funkciju. Koristila sam i neke predmete iz svijeta interijera, primjerice sjenilo za lampu postalo je suknja. Glavna inspiracija su arhitektonskih djela Jacquesa Herzoga, proučavala sam elemente njegovih radova - objasnila je.
Paleta je jednostavna, monokromatska, ovdje se svijet arhitekture i modnog dizajna isprepliću, kroz viziju koja pretpostavlja funkciju odjeće koja nas ne samo čuva doslovno, već i u prenesenom značenju. Kao naš neki emotivni, psihološki okvir, pošto djeluje na to kako se ponašamo i osjećamo.
ANA MAJDANDŽIĆ - svi smo mi kolerik, melankolik, flegmatik, sangvinik, ekstrovert i introvert
Tipovi osobnosti i temperamenta glavne su teme kolekcije Ane Majdandžić.
- Istražila sam pojmove kolerik, melankolik, flegmatik, sangvinik, ekstrovert i introvert te osmislila njihove modne siluete. Smatram da smo svi negdje između, imamo malo ovog, malo onog, neki miks. Glavni elementi su ekspresije lica, zamišljam da bi ti karakteri tako izgledali - komentirala je.
Kolekcija je teatralna, dramatična, snažno je naglasila te karaktere te ih poput modne karikature, dodatno 'nabrijala'.
Prava lica su sakrivena, ističu se velika oglavlja i boje koje pričaju o osobnostima, lako ih je prepoznati i uživjeti se u njihovu dramatičnost. Ručni rad je izuzetan, pletivo je ovdje u ulozi mekanih modnih skulptura.
VICKO RACETIN
ANA MAJDANDŽIĆ
Jasminka Končić: Radovi studenata prve godine nastali su tijekom prošle ak.god. i rađeni su u malim serijama unutar semestralnog zadatka koji se bazirao na konceptu fragmentiranja umjetničkih djela s motivima portreta i autoportreta. Svatko od njih razvio je vlastiti koncept na zadanu temu - .
PRVA GODINA - KATARINA MATULIN
Rea Peternel
Rea Peternel
Rea Peternel
Antea Zimaj
Alison Ivašić
Magdalena Juričić
Ema Bukovac (lijevi model), Magdalena Juričić
Ema Šram
Klaudia Curman
Marko Marić (sa zelenim hlačama)
Ema Šram
Antea Zimaj i Marko Marić
Katarina Galović
Ena Jelić
ALISON IVAŠIĆ
ALISON IVAŠIĆ